ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

   Είναι γνωστή η πολιτισμική προσφορά του θεάτρου μέσα σε μια κοινωνία. Προσφορά πολλαπλή, διότι συνδυάζει την κοινωνική συναναστροφή και την διασκέδαση με την βαθύτερη καλλιέργεια των ατόμων. Οι θεατές εμπλέκονται συναισθηματικά με το έργο καθώς οι ήρωες είναι ζωντανοί μπροστά τους, στον ίδιο χώρο και χρόνο. Εμπλέκονται διανοητικά καθώς δίνουν μέσα τους τις προσωπικές απαντήσεις στα ερωτήματα που θέτει το έργο. Εμπλέκονται και αισθητικά όταν μαγεύονται από τα σκηνικά ή τη μουσική, ή αντίθετα δεν τους αρέσουν. Η θεατρική παράσταση – υπ? αυτό το πρίσμα- γίνεται μια εμπειρία ζωής, που μας συγκίνησε, μας άρεσε ή δεν μας άγγιξε καθόλου, όπως οι ίδιοι σχολιάζουμε στο τέλος της.

   Ποια σχέση έχει το σχολείο με όλα αυτά; Έχει ουσιαστική και άμεση. Το σύγχρονο σχολείο οφείλει να κινηθεί πέρα από τα στενά όρια της παροχής συγκεκριμένης γνώσης. Οφείλει να εντάξει τα παιδιά με ισορροπημένο τρόπο σε έναν κόσμο στον οποίο οι πληροφορίες και οι εικόνες προέρχονται από όλα τα μήκη και πλάτη της γης. Ο παιδαγωγικός ρόλος του, επομένως, συνδέεται με τη διδασκαλία αξιών και ιδεών, την καλλιέργεια δεξιοτήτων και αισθητικών κλίσεων των μαθητών.

   Όταν τα παιδιά μαθαίνουν να υποδύονται έναν ρόλο, μαθαίνουν να μπαίνουν στο συναισθηματικό και ιδεολογικό κόσμο ενός άλλου προσώπου, πράγμα πολύ σημαντικό και συγχρόνως πολύ δύσκολο . Κυρίως όμως μαθαίνουν να επικοινωνούν και να συνεργάζονται, κατανοώντας ο καθένας τη συμβολή, τη συμμετοχή και την αξία του άλλου σ? αυτό που παρουσιάζει το σύνολο, εξελισσόμενο κάθε στιγμή, μπροστά στο κοινό. Ενσωματώνουν, επίσης, αισθητικά ερεθίσματα που, αν μη τι άλλο, απέχουν από τη μαζική αισθητική κουλτούρα της εποχής μας.

 Λιάκου Ελένη