18-19 Ανάπτυξη εφαρμογών με χρήση της πλακέτας Arduino

Στο σχολείο μας κατά το σχολικό έτος 2018-2019 μία ομάδα μαθητών από τη Β΄ και Γ΄ τάξη με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών της Πληροφορικής ασχολείται με arduino.

To arduino είναι μία πλακέτα ανοικτού κώδικα που μπορούμε να προγραμματίσουμε για να κατασκευάσουμε εφαρμογές ρομποτικής και συστήματα αυτοματισμού. Διαθέτει θύρες εισόδου και εξόδου που μπορούν να προγραμματιστούν από τον υπολογιστή χρησιμοποιώντας τη γλώσσα προγραμματισμού Wiring που είναι παραλλαγή της C++.

Η ομάδα μας  έχει στόχο να μάθει να χρησιμοποιεί την πλακέτα και μέσα από ενδιαφέρουσες κατασκευές να αγαπήσει τον προγραμματισμό υπολογιστών και τη ρομποτική.

Υπεύθυνες καθηγήτριες

Διλάλου Ασπασία και Μπαρλαμά Ευφροσύνη

________

 

Με τι ασχοληθήκαμε:

1.  Leds, περιβάλλον Arduino IDE

2.  Προσομοιωτής Tinkercad, σειριακή οθόνη, προγράμματα με δομή επιλογής, χρήση συνάρτησης random για επιλογή τυχαίου αριθμού.

3. Διακόπτες (buttons)

4. Ποτενσιόμετρο

5. Φωτοαντίσταση

6. Αισθητήρας υπερήχων

7. Αισθητήρας υπερήχων – leds

8. Αισθητήρας υπερήχων – Buzzer

9. Oλοκλήρωση εφαρμογής για παρκάρισμα αυτοκινήτου (αισθητήρας υπερήχων, buzzer). 
    Buzzer – button

10. button – buzzer – led. Με το πάτημα του διακόπτη ανάβει led και ακούγεται ήχος. Δημιουργία παιχνιδιού με button, buzzer, led.

11. Βηματικοί κινητήρες – Βασική λειτουργία

12. Βηματικοί κινητήρες – Δημιουργία παιχνιδιού “πάρτα όλα” (τυχαίοι αριθμοί, button)

13. Βηματικοί κινητήρες – Παιχνίδι “πάρτα όλα” προσθήκη leds –  Διόδια απλή κινηση (6-5-19)

 

14. Βηματικοί κινητήρες – Διόδια προσθήκη αισθητήρα υπερήχων για μέτρηση απόστασης (13-5-19)

15. Βηματικοί κινητήρες – Ολοκλήρωση εφαρμογής διοδίων με αισθητήρα υπερήχων (20-5-19)

 

 

 

 

Ενδεικτικό βίντεο – Βηματικός κινητήρας

Ενδεικτικό βίντεο – Μπάρα διοδίων

18-19 1ο Γυμνάσιο Αιγίου – Arduino: ενότητες – δραστηριότητες – ενδεικτικά προγράμματα