13-14 Διδάσκοντας πιλοτικά τα μαθηματικά

 Για 3η συνεχόμενη σχολική χρονιά στα πλαίσια των πιλοτικών προγραμμάτων που εφαρμόζει το σχολείο μας παρουσιάστηκαν δειγματικές διδασκαλίες στα μαθηματικά παρουσί? του Συμβούλου των Μαθηματικών κ. Τζούμα Μιχαήλ και συναδέλφων μαθηματικών από Γυμνάσια της περιοχής μας.

 Συνολικά οι δειγματικές διδασκαλίες που έγιναν από μαθηματικούς του 1ου Γυμνασίου είναι οι παρακάτω:

 Σχολικό έτος 2011-12

  1. «Άθροισμα γωνιών τριγώνου» στην Α΄ Γυμνασίου από τον Παπαδόπουλο Γεώργιο μέσω διαδραστικού πίνακα.

  2. «Εμβαδόν κυκλικού δίσκου» στη Β΄ Γυμνασίου από το Σακελλαρίου Ανδρέα μέσω διαδραστικού πίνακα.

 

Σχολικό έτος 2012-13

  1. «Εφαπτομένη οξείας γωνίας ορθογωνίου τριγώνου» στη Β΄ Γυμνασίου από το Σακελλαρίου Ανδρέα μέσω διαδραστικού πίνακα.

  2. «Διδάσκοντας την ομαδοποίηση ομαδοσυνεργατικά» στη Γ΄ Γυμνασίου από τη Δημακοπούλου Βασιλική.

 

Σχολικό έτος 2013-14

 «Το Γ2 κάνει ομάδες, βοηθά τη θεατρική ομάδα και ? ομαδοποιεί» στη Γ΄ Γυμνασίου από τη Δημακοπούλου Βασιλική.

 Σ? αυτές τις δειγματικές διδασκαλίες οι μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες με φύλλα εργασίας. Σε κάποιες χρησιμοποιήθηκαν οι διαδραστικοί πίνακες του σχολείου ώστε να διδαχτούν συγκεκριμένες ενότητες με τη βοήθεια μαθηματικού λογισμικού.

 Στόχος ήταν να αναπτυχθεί η συνεργασία μεταξύ των μαθητών με την ανταλλαγή απόψεων και ιδεών, δηλαδή να μάθουν να ανακαλύπτουν τη γνώση συνεργατικά, να συζητούν τις παρατηρήσεις τους και να οργανώνουν τα συμπεράσματά τους. Αποφεύγοντας τη μετωπική διδασκαλία, η συνεργασία ανά ομάδες φιλοδοξεί να συμβάλει στη βελτίωση της στάσης των μαθητών απέναντι στα μαθηματικά και στη διαδικασία προσέγγισής τους.

 Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν θετικά στις διδασκαλίες αυτές και εξέφρασαν την επιθυμία τους να διδαχθούν κι άλλες ενότητες των μαθηματικών με παρόμοιες μεθόδους. Έτσι φαίνεται να επιτυγχάνεται ο ουσιαστικός στόχος που έχει τεθεί από τους διδάσκοντες: να αντιμετωπίζουν οι μαθητές τη μάθηση σα βιωματικό παιχνίδι και να αλλάξουν τη στάση τους απέναντι της.