12-13 Project – Σχολική ζωή

   Στα πλαίσια των μαθημάτων της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και της Νεοελληνικής Γλώσσας, η Α΄ τάξη του σχολείου μας υλοποίησε ένα project με θέμα τη σχολική ζωή.    

 

    Εξ? αρχής οι μαθητές μας αποδέχτηκαν με ενθουσιασμό την ιδέα αυτή και διαμόρφωσαν κατά πολύ το περιεχόμενό της. Ανά τμήμα, χωρίστηκαν σε ομάδες και επέλεξαν οι ίδιοι το όνομά τους. Καθώς δεν υπήρξε ονοματοθεσία από μέρους μας, είχαμε την ευκαιρία να συνομιλούμε με ??ιδιοφυΐες?? αλλά και ??κούτσουρα απελέκητα??, με ??μυαλά ξυράφια?? αλλά και με ??μαθητές της συμφοράς??. Κάποιοι βέβαια επέλεξαν, επί το σοβαρότερον, να ονομαστούν ?Ποιητές?, ?Υπερρεαλιστές?, ?Συγγραφείς? και ?Φιλόλογοι?, ορισμένοι όμως, θέλησαν να μας θυμίσουν ότι στο τέλος, πάντα, μας απειλεί ένα ?Διαγώνισμα?. Αστραπιαία τότε, μια άλλη ομάδα, ανέλαβε «να ξορκίσει το κακό» με το δικό της όνομα, ??Σχολική εκδρομή??.

 

   Οι ομάδες μας αρχικά, εντόπισαν όλους τους συντελεστές της σχολικής ζωής, τόσο τους προβεβλημένους ως τώρα στην κοινωνική συνείδηση, όσο και εκείνους που θεωρώντας αυτονόητο ότι υπάρχουν, τους προσπερνάμε, αφού η σχολική ζωή ως επί το πλείστον μας παραπέμπει στη σχέση δασκάλου-μαθητή και εκεί περιορίζεται.

 

   Σ? αυτά τα πλαίσια, ετοιμάστηκαν ξεχωριστά ερωτηματολόγια για να απευθυνθούν: α) στη Διεύθυνση του σχολείου μας, β) στο σύλλογο των καθηγητών, γ) σε δείγμα μαθητών, δ) στις φύλακες, ε) στις υπευθύνους καθαριότητας και στ) στους γονείς των μαθητών μας αλλά και σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας που θα μπορούσαν να καταθέσουν τις προσωπικές τους εμπειρίες από παλαιότερες εποχές.

 

    Επί το έργον λοιπόν και άρχισαν οι συνεντεύξεις. Τα παιδιά συγκέντρωσαν εξαιρετικό υλικό το οποίο επεξεργάστηκαν και το παρουσίασαν στους συμμαθητές τους, έχοντας θέσει υψηλά κριτήρια για την παρουσίασή τους αυτή. Επιπλέον αναζήτησαν και γνώρισαν την ιστορία του σχολείου μας, του 1ου Γυμνασίου Αιγίου. Η κοινοποίηση του υλικού των ομάδων εμπλουτίστηκε με παρουσιάσεις βιβλίων, τετραδίων και σχολικών αντικειμένων που μετρούσαν αρκετές δεκαετίες πίσω αλλά και πλούσιου φωτογραφικού υλικού που αφορούσε τα σχολεία της πόλης μας. Σχολικές φωτογραφίες «μετακόμισαν» από τα οικογενειακά λευκώματα στις τάξεις μας και ήταν πραγματικά υπέροχο, για κάποιες ώρες, να συνυπάρχουν στο ίδιο θρανίο γονιός και παιδί ή και παππούδες-θείοι μαζί με το νεαρότερο βλαστάρι τους.

 

  “ΤΕΛΙΚΑ, το σχολείο μας ενώνει ως πρόσωπα και γενεές αλλά και μας μυεί στην πραγματική ζωή αφού κατ? ουσίαν λειτουργεί ως μια μικρογραφία του αληθινού κόσμου”.

   Αυτό συμπέραναν τα «πρωτάκια» μας που είχαν την ευκαιρία να κινηθούν δημοσιογραφικά ανάμεσα στις αναμνήσεις που δημιουργεί αλλά και στις πολλαπλές πραγματικότητες που συνδυάζει ένα σχολείο, ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥΣ!                              

  To project υλοποίησαν και τα τέσσερα τμήματα της Α΄ τάξης του γυμνασίου μας, υπό την επίβλεψη και καθοδήγηση των φιλολόγων καθηγητριών κ. Κωνσταντίας Παπανικολάου και κ. Παναγιώτας Μιχαλίτση – Παπαδημητρίου.