ΠΔ 126/2016, ΦΕΚ 211/Α/11-11-2016 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
(Προφορική Βαθμολογία – Γραπτές Εξετάσεις – Εξεταστικές Περίοδοι)

(Απόσπασμα από ΦΕΚ 211/2016Α)

Το πλήρες ΦΕΚ είναι εδώ.

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ

Αρ.Φύλλου 211
11 Νοεμβρίου 2016

ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ.ΑΡ.126/2016
Περί σχολικού και διδακτικού έτους και της αξιολόγησης των μαθητών του Γυμνασίου

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις των περιπτώσεων δ, ε και η της παραγράφου 11 του άρθρου 5 του Ν. 1566/1985 «Δομήκαι λειτουργία της Πρωτοβάθμιας και ΔευτεροβάθμιαςΕκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» (Α’ 167).
2. Τις διατάξεις της παραγράφου 3 περίπτωση α υποπερίπτωση ββ του άρθρου 2 του Ν. 3966/2011 «Θεσμικόπλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, ΊδρυσηΙνστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση τουΙνστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων«ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» και λοιπές διατάξεις» (Α’ 118).
3. Τις με αριθμ. 14/21-04-2016, 32/12-08-2016, 35/08-09-2016 πράξεις του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
4. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίαςγια την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα (άρθροπρώτο του Π.δ. 63/2005, Α’ 98).
5. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος διατάγματος δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού για το τρέχον και τα επόμεναοικονομικά έτη.
6. Τη με αριθμό 215/2016 γνωμοδότηση του Συμβουλίου Επικρατείας, μετά από πρόταση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, αποφασίζουμε:

Άρθρο 1
Σχολικό και διδακτικό έτος

1. Το σχολικό έτος για τα Γυμνάσια αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει την 31η Αυγούστου του επόμενουέτους.

2. Το διδακτικό έτος στο Γυμνάσιο αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει την 30η Ιουνίου του επόμενου έτους.

3. Κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους διεξάγεται ηδιδασκαλία των μαθημάτων και γίνονται οι κάθε είδουςεξετάσεις.

4. Η διδασκαλία των μαθημάτων διεξάγεται σε δύοδιδακτικές περιόδους που ονομάζονται τετράμηνα.
Ηπρώτη περίοδος (1ο τετράμηνο) διαρκεί από 11 Σεπτεμβρίου έως 20 Ιανουαρίου και η δεύτερη περίοδος (2οτετράμηνο) από 21 Ιανουαρίου έως 31 Μαΐου.

Άρθρο 2
Μαθήματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο

1. Τα μαθήματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο κατατάσσονται σε τρεις ομάδες.

Η πρώτη ομάδα (Ομάδα Α’) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα:
1) Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία),
2) Μαθηματικά,
3) Φυσική,
4) Ιστορία.

Η δεύτερη ομάδα (Ομάδα Β’) περιλαμβάνει τα εξήςμαθήματα:
1) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία(Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Αρχαία Ελληνικά Κείμενα απόΜετάφραση),
2) Χημεία,
3) Βιολογία,
4) Γεωλογία-Γεωγραφία,
5) Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή,
6) Θρησκευτικά,
7) Αγγλικά,
8) Δεύτερη ξένη γλώσσα και
9) ΟικιακήΟικονομία.

Η τρίτη ομάδα (Ομάδα Γ’) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα:
1) Τεχνολογία – Πληροφορική,
2) Μουσική -Καλλιτεχνικά
3) Φυσική Αγωγή.

2. Το ωρολόγιο πρόγραμμα ορίζει ποια μαθήματααπό τα παραπάνω περιλαμβάνονται σε κάθε τάξη τουΓυμνασίου.

Άρθρο 3
Διαδικασία αξιολόγησης

1. Η διαδικασία αξιολόγησης της επίδοσης του μαθητήορίζεται ως εξής:

Α. Για την αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή κατάτη διάρκεια των τετραμήνων συνεκτιμώνται τα παρακάτω κριτήρια:

α) η συνολική συμμετοχή του μαθητή στη μαθησιακήδιδασκαλία (τα ερωτήματα που θέτει, οι απαντήσεις πουδίνει, η συμβολή του στη μελέτη ενός θέματος μέσα στηντάξη, η συνεργασία του με συμμαθητές, η επιμέλεια στηνεκτέλεση των εργασιών που του ανατίθενται), από τηνοποία ο εκπαιδευτικός σχηματίζει εικόνα για τις γνώσεις,την κατανόηση εννοιών και φαινομένων, τις δεξιότητεςεπίλυσης προβλήματος, τις επικοινωνιακές δεξιότητες,την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα κτλ.,

β) οι εργασίες που εκτελεί ο μαθητής στο πλαίσιο τηςκαθημερινής μαθησιακής διαδικασίας στο σχολείο ή στοσπίτι, ατομικά ή ομαδικά,

γ) οι συνθετικές δημιουργικές εργασίες, ατομικές ήομαδικές, οι διαθεματικές εργασίες

δ) οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες,

ε) οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (τεστ).

Β. Όσον αφορά τις ωριαίες γραπτές δοκιμασίες αυτέςείναι:

α) προειδοποιημένες, αν έπονται μιας ανακεφαλαίωσης και καλύπτουν ευρύτερη διδακτική ενότητα γιατην οποία έχουν διατεθεί μέχρι τέσσερις (4) διδακτικέςώρες ή

β) μη προειδοποιημένες, αν καλύπτουν την ύλη πουδιδάχθηκε στο αμέσως προηγούμενο μάθημα.

Γ. Στα μαθήματα της Ομάδας Α’ διενεργείται μόνο μιαωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του πρώτουτετραμήνου. Στα μαθήματα της Ομάδας Β’ διενεργείταιμία ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία κατά τη διάρκεια του δεύτερουτετραμήνου. Κατά το δεύτερο τετράμηνο ο διδάσκωνμάθημα της δεύτερης ομάδας δύναται να επιλέξει, αντίτης διεξαγωγής ωριαίας γραπτής δοκιμασίας σε κάποιοτμήμα ή κάποια τμήματα, την ανάθεση μιας συνθετικήςδημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης στους μαθητέςτου τμήματος ή των τμημάτων. Στα μαθήματα της τρίτηςομάδας δεν διενεργείται καμιά ωριαία γραπτή δοκιμασία.

Δ. Οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες πραγματοποιούνταιμε τον παρακάτω περιορισμό:

Κάθε τμήμα μπορεί να εξετάζεται με ωριαία γραπτήδοκιμασία μόνο σε ένα (1) μάθημα την ημέρα και μέχρισε τρία (3) το πολύ μαθήματα την εβδομάδα. Για τονσωστό προγραμματισμό αυτών των γραπτών δοκιμασιών, οι εκπαιδευτικοί καταγράφουν έγκαιρα, σε ειδικότετράδιο, την ημέρα που προτίθενται να διενεργήσουνωριαία γραπτή δοκιμασία σε κάποιο τμήμα, για να ενημερώσουν τους συναδέλφους τους.

Ε. Οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες πραγματοποιούνται με τους εξής περιορισμούς:

α) δεν υπερβαίνουν τις τρεις (3) ανά μάθημα για κάθετετράμηνο,

β) διαρκούν το πολύ δέκα (10) λεπτά,

γ) τα ερωτήματα αναφέρονται στο αμέσως προηγούμενο μάθημα και έχουν ελεγχθεί ότι είναι δυνατόν νααπαντηθούν εντός του διαθέσιμου χρόνου.

Άρθρο 4
Ενημέρωση γονέων και κηδεμόνων -Κοινοποίηση της βαθμολογίας τετραμήνου

1. Με ευθύνη του Διευθυντή και με απόφαση του Συλλόγου των διδασκόντων κατά τη διάρκεια του πρώτουμήνα των μαθημάτων οργανώνεται μία (1) συνάντησηκηδεμόνων, με σκοπό ο Διευθυντής να τους ενημερώσει για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας και κάθεεκπαιδευτικός να τους ενημερώσει για το περιεχόμενο,τους στόχους, τον τρόπο εργασίας και τη διαδικασία τηςαξιολόγησης όσον αφορά τα γνωστικά του αντικείμενα.

2. Ο Σύλλογος διδασκόντων είναι δυνατό να καλέσει για ενημέρωση τους κηδεμόνες όλων ή ορισμένωντμημάτων, όποτε κρίνει αναγκαίο κατά τη διάρκεια κάθετετραμήνου. Επίσης, εάν ο εκπαιδευτικός το κρίνει αναγκαίο, μπορεί, αφού ενημερώσει τον διευθυντή, να καλέσει σε συνάντηση κάποιον κηδεμόνα.

3. Κατόπιν συνεννόησης Διευθυντή και Συλλόγουδιδασκόντων, ορίζεται πρόγραμμα ενημέρωσης τωνκηδεμόνων, σύμφωνα με το οποίο κάθε διδάσκων έχειτην υποχρέωση μία (1) τουλάχιστον ημέρα την εβδομάδα να δέχεται σε μία (1) τουλάχιστον διδακτική ώρακατά την οποία δεν έχει μάθημα τους κηδεμόνες τωνμαθητών. Το πρόγραμμα καταρτίζεται με ευθύνη τουδιευθυντή, ανακοινώνεται στην αρχή του διδακτικούέτους και κοινοποιείται γραπτώς στους κηδεμόνες μέσωτων μαθητών. Ο διευθυντής του σχολείου σε συνεργασίαμε τον σύλλογο διδασκόντων, προκειμένου να διασφαλίσει την αποδοτικότερη συνεργασία με τους κηδεμόνεςτων μαθητών, φροντίζει να διαμορφώνει το ωρολόγιοπρόγραμμα κατά τέτοιο τρόπο, ώστε η ενημέρωση τωνγονέων από το σύνολο των διδασκόντων να γίνεται σεμία ημέρα ή, αν αυτό δεν είναι εφικτό, σε δύο ημέρεςτης εβδομάδας.

4. Οι κηδεμόνες των μαθητών δικαιούνται να ενημερώνονται από τους διδάσκοντες, κατά τις ημέρες πουέχουν ορισθεί στο πρόγραμμα ενημέρωσης κηδεμόνων,για την επίδοση, την επιμέλεια, τη φοίτηση και τη συμπεριφορά των παιδιών τους. Οι διδάσκοντες επιδεικνύουντα γραπτά των μαθητών στους κηδεμόνες, εφόσον αυτότους ζητηθεί. Παράλληλα οι γονείς έχουν τη δυνατότητανα ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς για θέματα πουπιθανώς επηρεάζουν την επίδοση ή την εν γένει συμπεριφορά των παιδιών τους.

5. Στο τέλος κάθε τετραμήνου και μετά την κατάθεσηκαι καταχώριση της βαθμολογίας, καλούνται οι κηδεμόνες των μαθητών για ενημέρωση αναφορικά με τηνεπίδοση, την επιμέλεια, τη φοίτηση και τη συμπεριφοράτων παιδιών τους και τους επιδίδεται ο ατομικός έλεγχοςπροόδου του μαθητή.

Άρθρο 5
Γραπτές ανακεφαλαιωτικές προαγωγικές καιαπολυτήριες εξετάσεις

1. Από 1η έως 30 Ιουνίου η σχολική μονάδα ολοκληρώνει τις εξής διαδικασίες:

α) την πρώτη εξεταστική περίοδο στην οποία διεξάγονται οι γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις σταμαθήματα της Ομάδας Α’ του άρθρου 2 του παρόντοςδιατάγματος

β) το πρόγραμμα υποστηρικτικής διδασκαλίας για τουςμαθητές που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις προαγωγήςή απόλυσης και παραπέμπονται σε επαναληπτική εξέταση, όπως περιγράφεται στο άρθρο 12 του παρόντοςγ) τη δεύτερη εξεταστική περίοδο στην οποία διεξάγονται επαναληπτικές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις σεόσα μαθήματα παραπέμφθηκαν μαθητές σε επαναληπτική εξέταση, οι οποίες είναι γραπτές και προφορικέςγια τα μαθήματα της Ομάδας Α’ και προφορικές για ταυπόλοιπα μαθήματα.

2. Η διάρκεια των γραπτών προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων είναι δίωρη, εκτός από την Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, της οποίας οι δύο κλάδοι(Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία)συνεξετάζονται σε τρίωρη εξέταση.

3. Το πρόγραμμα των προαγωγικών και απολυτηρίωνεξετάσεων των μαθημάτων ορίζεται από τον ΣύλλογοΔιδασκόντων και ανακοινώνεται από τον Διευθυντή τουΓυμνασίου στους μαθητές, τρεις (3) τουλάχιστον ημέρεςπριν από τη λήξη των μαθημάτων. Ως ανωτέρω ορίζεταιπρόγραμμα εξετάσεων και για τις εξετάσεις μαθητών τωνοποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ελλιπής καθώς καιτων κατ’ ιδίαν διδαχθεντων και στρατεύσιμων μαθητών.

4. Ως εξεταστέα ύλη ορίζονται τα δύο τρίτα (2/3) τηςδιδαχθείσας. Σε κάθε περίπτωση η εξεταστέα ύλη δενμπορεί να είναι λιγότερη από το μισό της διδακτέας. Ηεπιλογή και ο ακριβής προσδιορισμός της εξεταστέαςύλης για κάθε μάθημα γίνεται από τον διδάσκοντα καισε περίπτωση που το μάθημα διδάσκεται από περισσότερους του ενός καθηγητές γίνεται μετά από συνεργασίαμεταξύ τους. Η εξεταστέα ύλη κατατίθεται και εγκρίνεταιαπό τον Διευθυντή και γνωστοποιείται στους μαθητέςπέντε (5) εργάσιμες ημέρες πριν από τη λήξη των μαθημάτων. Η εξεταστέα ύλη καταγράφεται στο βιβλίο τηςδιδασκόμενης ύλης και υπογράφεται από τον εισηγητήκαθηγητή.

5. Οι γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσειςδιενεργούνται με την ευθύνη του Διευθυντή και του Συλλόγου διδασκόντων σε κάθε Γυμνάσιο.

6. Τα θέματα ορίζονται την ημέρα εξέτασης κάθε μαθήματος από τους διδάσκοντες το αντίστοιχο μάθημακατά τη διάρκεια του σχολικού έτους και είναι κοινά γιαόλα τα τμήματα της τάξης.

7. Κατ’ εξαίρεση είναι δυνατόν να δοθούν διαφορετικά θέματα, εάν συντρέχει αποχρών λόγος, ο οποίοςαναγράφεται σε σημείωση στο έγγραφο που περιέχει ταθέματα και παράλληλα συντάσσεται και σχετική πράξηστο βιβλίο πράξεων του Διευθυντή του σχολείου.

8. Εάν δεν είναι δυνατόν να οριστούν θέματα από τονδιδάσκοντα το αντίστοιχο μάθημα κατά τη διάρκεια τουσχολικού έτους, λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας ήσοβαρού κωλύματος που συνιστά ανωτέρα βία, τα θέματα ορίζονται από άλλον εκπαιδευτικό της ίδιας ειδικότητας ή, εάν δεν υπάρχει, από εκπαιδευτικό που έχεισε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα, ο οποίος ορίζεταιαπό τον Διευθυντή του σχολείου. Εάν δεν υπηρετεί στησχολική μονάδα εκπαιδευτικός ο οποίος έχει σε ανάθεσητο αντίστοιχο μάθημα, τότε ορίζεται για τον σκοπό αυτόαπό τον αρμόδιο Διευθυντή Δ.Ε. άλλος εκπαιδευτικός.

9. Τα θέματα διανέμονται φωτοτυπημένα στους μαθητές ή υπαγορεύονται ή γράφονται στον πίνακα σεειδικές περιπτώσεις, κατά την κρίση του Διευθυντή τουσχολείου.

10. Οι απαντήσεις των θεμάτων γράφονται από τους μαθητές σε φύλλο χαρτιού (κόλλα αναφοράς) που φέρει τη σφραγίδα του Σχολείου, την υπογραφή του Διευθυντή και ειδική εκτύπωση για την αναγραφή των προκαταρκτικών στοιχείων και της βαθμολογίας του γραπτού δοκιμίου.

11. Οι εξετάσεις διενεργούνται ενώπιον ενός (1) τουλάχιστον καθηγητή επιτηρητή σε κάθε αίθουσα, ο οποίος μετά τη λήξη της εξέτασης παραλαμβάνει τα γραπτά δοκίμια των μαθητών, τα υπογράφει και τα παραδίδει με υπογραφή μέσα σε φάκελο στον αρμόδιο για τη βαθμολόγηση τους καθηγητή.

 

Άρθρο 12
Βαθμός ετήσιας επίδοσης

1. Στα μαθήματα της πρώτης ομάδας (Ομάδα Α’) του άρθρου 2 του παρόντος διατάγματος βαθμός ετήσιας επίδοσης των μαθητών είναι το ένα τρίτο του αθροίσματος των βαθμών του πρώτου τετραμήνου, του δεύτερου τετραμήνου και της γραπτής ανακεφαλαιωτικής εξέτασης.

2. Στα μαθήματα της δεύτερης ομάδας (Ομάδα Β’) και της τρίτης ομάδας (Ομάδα Γ’) του άρθρου 2 του παρόντος διατάγματος βαθμός ετήσιας επίδοσης των μαθητών είναι ο μέσος όρος των βαθμών του πρώτου τετραμήνου και του δεύτερου τετραμήνου.

3. Αν σε ένα μάθημα για κάποιο λόγο λείπει ο βαθμός του ενός από τα δύο τετράμηνα, ως βαθμός επίδοσης για αυτό το τετράμηνο θεωρείται ο βαθμός του άλλου τετραμήνου. Σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο δεν κατατεθεί βαθμολογία ενός μαθήματος σε κανένα τετράμηνο και εφόσον η φοίτηση του μαθητή κριθεί επαρκής, ο Διευθυντής του σχολείου συγκροτεί διμελή επιτροπή εκπαιδευτικών του σχολείου που έχουν σε πρώτη ή σε δεύτερη ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα, η οποία διενεργεί ειδική προφορική εξέταση στην ύλη του Β’ τετραμήνου το αργότερο την επομένη ημέρα από τη λήξη των μαθημάτων του Β’ τετραμήνου. Η βαθμολογία αυτής της εξέτασης αποτελεί τον βαθμό επίδοσης για κάθε τετράμηνο.

4. α. Ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης,

i) όταν έχει σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10) ή

ii) όταν έχει γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δεκατρία (13).

β. Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης, ο μαθητής παραπέμπεται σε επαναληπτική εξέταση στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10).

Για τους παραπεμπόμενους μαθητές αμέσως μετά το τέλος της πρώτης εξεταστικής περιόδου καταρτίζεται με ευθύνη του Διευθυντή του Σχολείου και υλοποιείται από τους εκπαιδευτικούς πρόγραμμα υποστηρικτικής διδασκαλίας για κάθε μάθημα των Ομάδων Α’ και Β’ στο οποίο έχει παραπεμφθεί μαθητής. Συγκεκριμένα για κάθε μάθημα προσφέρεται πρόγραμμα διάρκειας πέντε έως δέκα (5-10) διδακτικών ωρών, ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών. Η υλοποίηση του ανατίθεται σε εκπαιδευτικούς του σχολείου από τον σύλλογο διδασκόντων. Στο τρίτο δεκαήμερο του Ιουνίου διεξάγονται οι επαναληπτικές εξετάσεις για τους παραπάνω μαθητές (δεύτερη εξεταστική περίοδος).

γ. Για τα μαθήματα της πρώτης ομάδας (Ομάδα Α’) οι επαναληπτικές εξετάσεις είναι προφορικές και γραπτές.
Ο Διευθυντής του σχολείου συγκροτεί διμελή επιτροπή εκπαιδευτικών του σχολείου που έχουν σε πρώτη ή σε δεύτερη ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα, η οποία διενεργεί τις προφορικές και γραπτές εξετάσεις. Η προφορική εξέταση προηγείται της γραπτής.

Για τα μαθήματα της δεύτερης και της τρίτης ομάδας οι επαναληπτικές εξετάσεις είναι προφορικές.
Ο Διευθυντής του σχολείου συγκροτεί διμελή επιτροπή εκπαιδευτικών του σχολείου που έχουν σε πρώτη ή σε δεύτερη ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα, η οποία διενεργεί τις εξετάσεις.

δ. Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις μαθητής της Α’ και Β’ τάξης δεν κριθεί άξιος προαγωγής σύμφωνα με την παράγραφο 4α του παρόντος άρθρου, τότε επαναλαμβάνει την τάξη.

ε. Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις μαθητής της Γ’ τάξης δεν κριθεί άξιος απόλυσης σύμφωνα με την παράγραφο 4α του παρόντος άρθρου, τότε δύναται να προσέλθει σε επαναληπτικές εξετάσεις πριν από την έναρξη των μαθημάτων τον Σεπτέμβριο (τρίτη εξεταστική περίοδος), στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10) καθώς και σε εξετάσεις επόμενου/νων σχολικού/κών έτους/ετών τον Ιούνιο (πρώτη και δεύτερη εξεταστική περίοδος) και τον Σεπτέμβριο (τρίτη εξεταστική περίοδος), στην ύλη στην οποία εξετάζονται κατά το έτος της εξέτασης και οι μαθητές της Γ’ τάξης.
Οι επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου διεξάγονται με τον τρόπο και τη διαδικασία των επαναληπτικών εξετάσεων του Ιουνίου.

5. Στην περίπτωση που εξάγεται για μαθητή απορριπτικό αποτέλεσμα σε κλάδο μαθήματος και ο συνολικός βαθμός στο μάθημα ως μέσος όρος των βαθμών των κλάδων είναι επίσης απορριπτικός, ο μαθητής αυτός παραπέμπεται μόνο στον κλάδο του μαθήματος στον οποίον υστέρησε.

6. Οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οι οποίοι εξετάζονται με βάση τις διατάξεις της με αρ. πρ. 28722/Γ2/12-3-2010 υπουργική απόφαση (Β’ 276), προάγονται ή απολύονται, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 4 εδαφίου α (ii) του παρόντος άρθρου με μείωση του προβλεπόμενου μέσου όρου βαθμών ετήσιας επίδοσης σε “τουλάχιστον δώδεκα (12)”.

Άρθρο 13
Αξιολόγηση μαθητών των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ελλιπής

Μαθητές των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ελλιπής εξετάζονται κατά το τρίτο δεκαήμερο του Ιουνίου προφορικά και γραπτά στα μαθήματα της πρώτης ομάδας (Ομάδα Α’) και προφορικά στα μαθήματα της δεύτερης ομάδας (Ομάδα Β’). Η προφορική εξέταση προηγείται της γραπτής. Οι προφορικές και γραπτές εξετάσεις διενεργούνται ενώπιον διμελούς επιτροπής αποτελούμενης από εκπαιδευτικούς που έχουν σε πρώτη ή δεύτερη ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Την επιτροπή συγκροτεί ο Διευθυντής του σχολείου από εκπαιδευτικούς του σχολείου και, σε περίπτωση που αυτοί δεν επαρκούν, οι διμελείς επιτροπές συμπληρώνονται από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης με εκπαιδευτικούς όμορων σχολείων. Οι μαθητές αυτοί δεν εξετάζονται στα μαθήματα της τρίτης ομάδας (Ομάδας Γ’), αλλά για την εξαγωγή του ετήσιου προαγωγικου ή απολυτηρίου αποτελέσματος συνυπολογίζεται η προφορική βαθμολογία που έλαβαν οι μαθητές στα μαθήματα αυτά κατά το οικείο διδακτικό έτος, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 12 του παρόντος διατάγματος. Αν μετά τις εξετάσεις οι ανωτέρω μαθητές δεν κριθούν άξιοι προαγωγής ή απόλυσης σύμφωνα με την παράγραφο 4α του άρθρου 12 του διατάγματος αυτού, τότε επαναλαμβάνουν την τάξη.