11-12 Σκηνοθετικές προσεγγίσεις στην αρχαία τραγωδία: «ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΕΝ ΑΥΛΙΔΙ

Πολιτιστικό πρόγραμμα

«Σκηνοθετικές προσεγγίσεις στην αρχαία τραγωδία: ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΕΝ ΑΥΛΙΔΙ 

   

Εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν:

1. Μιχαλίτση Παπαδημητρίου Παναγιώτα ΠΕ2

2. Παπανικολάου Κωνσταντίνα ΠΕ2

3. Λιάκου Ελένη ΠΕ2

 

Για την υλοποίηση του παραπάνω προγράμματος έγιναν οι εξής ενέργειες:

 

Αρχικά παρουσιάστηκε στους συμμετέχοντες μαθητές το θέμα του προγράμματος και ορίστηκαν οι πρώτες κοινές συναντήσεις. Αυτές αφορούσαν ευρύτερα τη σκηνογραφία στην αρχαία τραγωδία. Ο χώρος του αρχαίου θεάτρου αποτέλεσε την αφόρμηση, καθώς επεξηγήθηκε η αρχιτεκτονική, η λειτουργικότητά του και τα μέσα που διέθεταν οι αρχαίοι ποιητές για το ανέβασμα των έργων τους.

 

Στη συνέχεια, οι μαθητές προσέγγισαν το συγκεκριμένο έργο «Ιφιγένεια αν Αυλίδι» ώστε να κατανοήσουν τη δομή, το θέμα και κυρίως τους πρωταγωνιστές του. Κατέθεσαν αρκετές προτάσεις για πιθανές σκηνογραφικές επιλογές που θα υποστήριζαν σκηνικά το έργο, καθώς και ιδέες για υλικά που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν.

 

Ενδιαφέρθηκαν ιδιαίτερα για τις ακριβείς συνθήκες και τα υλικά κατασκευής κατά τη μυκηναϊκή εποχή ώστε να αποδώσουν όσο γίνεται πιστότερα το τοπίο και τους χώρους. 

 

Κάποιοι μαθητές ανέλαβαν με τη ζωγραφική τους να παρουσιάσουν και στους υπόλοιπους το σκηνικό χώρο, έτσι όπως προκύπτει από το αρχαίο κείμενο.

 

Άλλοι αναζήτησαν υλικό στο Διαδίκτυο και έτσι προχώρησαν σε συντονισμένες ενέργειες για την παραγωγή σκηνογραφικού υλικού.